Visumaanvraag: best een onderneming

17 september 2015 - Den Haag, Nederland

Vandaag voelt Ghana toch een stukje dichterbij dan de afgelopen dagen. Hoewel ik me nog steeds niet voor kan stellen dat ik over een week niet meer in Nederland zal zijn, lijkt het vandaag niet meer alsof het nog maanden zal duren. Terwijl ik dit schrijf zit ik in de trein van Den Haag naar Deventer, opgelucht dat ik inmiddels mijn visum én het visum van Floor in mijn bezit heb. Ik had nog nooit een visum aangevraagd, maar het blijkt best een onderneming te zijn:
Vorige week ben ik samen met Floor naar Den Haag gegaan, want de eerste keer moet je het visum persoonlijk aanvragen. Hier aangekomen bleken we echter de bevestiging van onze afspraak niet uitgeprint bij ons te hebben. Hoewel er een reserveringsnummer op stond waarmee ze inderdaad onze gegevens terug kon vinden over de afspraak, konden we helaas zonder geprinte bevestiging niet verder. O ja en daarbovenop hadden we ook ons online ingevulde formulier niet geprint meegenomen. Stom natuurlijk! Na 2,5 uur te hebben doorgebracht op de ambassade (oké, met een uitstapje naar de copyshop dan, want bij de ambassade printen is geen optie), is het ons gelukt een visum aan te vragen! Nu zou je denken dat we daarvan zouden leren, maar helaas, bij het ophalen vandaag bleek ik de uitnodigingsbrief van Floor niet geprint bij me te hebben. Hoewel we die toegemaild hadden en we een bevestiging per mail hadden dat alles nu goed is en ik het visum vandaag op kon halen, kon dat niet zonder geprinte uitnodigingsbrief. 2,5 uur, een hoop gepraat en wederom een uitstapje naar de copyshop verder, heb ik nu gelukkig beide visa op zak :D Aan mijn lerend vermogen wordt nog gewerkt ;)

Ik heb inmiddels ook van veel mensen gehoord dat ze mijn verhalen gaan volgen. Erg leuk om te horen! Bij mij is er wat onduidelijkheid over wie wel en niet op de mailinglijst staan, want van sommigen van jullie heb ik gehoord dat jullie je ingeschreven hebben maar zie ik de e-mailadressen niet terug in de mailinglijst. Mocht het nou niet lukken, stuur me dan even een berichtje met het e-mailadres, dan voeg ik jullie handmatig even toe ;)
Ik vind het nu al heel leuk om jullie reacties te lezen en dat zal ik in Ghana waarschijnlijk alleen maar leuker vinden! Ik heb waarschijnlijk wel af en toe internet, dus ook vanaf kindertehuis Hanukkah zal ik af en toe een berichtje plaatsen. Tijdens de 12 weken in Ghana zal ik nog twee keer anderhalve week gaan reizen. Als jullie tips hebben, zijn die uiteraard welkom ;)

1. Peter Kraak:
    21 september 2015
    Oei...oei. Wat is het toch snel dichterbij zo'n vertrek. En wat vinden we dit spannend. En ook goed dat je dit doet maar......wij houden toch een beetje ons hart vast. Dat kan in ieder geval geen kwaad. Wij wensen alvast een goede reis. We horen wel meer nieuws uit Ghana.
    Li gr. Oma Nelly Opa Peter.
  2. Hildegard:
    25 september 2015
    Heej meissie! Appen en skypen ging even niet zo soepel, stroomuitval? We proberen het gauw weer. Liefs, mma