24 oktober: omgang met anderen

24 oktober 2015 - Sunyani, Ghana

Afgelopen week was een beetje een andere week dan normaal. Het begin van de week (zaterdag, zondag, maandag) was ik ziek (behoorlijk last van mijn buik). Dinsdag was ik hier nog wat slap van. Ook was ik iets slechter gehumeurd. Ik had een heimwee en er waren wat spanningen met andere vrijwilligers en ik heb afgelopen week goed nagedacht wat er naar mijn mening mis gaat, waar ik last van heb, wat mijn invloed daarop is en hoe ik mijn gedachten of mijn gedrag zou kunnen veranderen zodat de sfeer beter wordt.

Ik merk dat ik het lastig vind om voor mezelf op te komen, maar ook dat ik het lastig vind om mijn eigen ding te doen. Om überhaupt ook te bedenken wat ik wil doen. Doordat de meeste kinderen doordeweeks op school zitten, is er dan niet zoveel te doen op Hanukkah. Dat geldt voor mij, maar natuurlijk ook voor de andere vrijwilligers, toch merk je dat iedereen graag nuttig wil zijn. Dit geeft volgens mij ook het een en ander aan spanningen.
Woensdagmiddag dan ook maar eventjes wat tijd genomen voor mezelf en wat vacatures zitten kijken.

Woensdag op donderdag heb ik dan ook vee l wakker gelegen en bedacht dat ik het lastig vindt om mijn eigen ding te doen en ook dat ik het lastig vindt om dingen alleen te doen. Bedacht dat ik donderdagochtend wilde vragen of de anderen de art-class wilden verzorgen omdat ik hier erg tegenop zag en besloten dat ik na zou denken wat ik nog graag wil doen en dat ook gaan uitvoeren, al dan niet alleen. Iedereen keek een beetje beteuterd toen ik vroeg of ze de art class wilde verzorgen. Toch hebben Tillie en Lindsay de art class verzorgd en heb ik de hele ochtend bij de crèche gezeten, voor mij heel fijn! Al met al dus een hele goede dag gehad donderdag. Nu wil ik proberen dit gevoel vast te houden (dat vind ik wel best een beetje lastig).

Vrijdagmiddag gelijk gedaan wat we ook al een tijd wilden doen, maar waarvoor het weer een beetje moest meezitten (en meezitten hier houdt in bewolkt zijn :p) en dat was een wandeling maken met de gehandicapte kinderen. Fijn en leuk om even te doen en heel leuk om hun plezier te zien!!

Zo leek er geen einde te komen aan de woensdag en dan gaan ineens de donderdag en vrijdag toch wel weer snel. Nu is het alweer halverwege de zaterdag en ga ik me zo langzamerhand voorbereiden op de komst van Danny maandag. Super leuk! En na terugkomst van mijn vakantie met Danny ziet de wereld er sowieso heel anders uit, want dan zijn de meeste vrijwilligers die er nu zijn ook alweer weg en dan zijn er alweer anderen voor in de plaats gekomen.

Hadden jullie trouwens gezien dat ik ook filmpjes had geplaatst?